Yuvamız Zile Lisesi

 


cak bir Mayıs günü, uğruna on yıl verilen Zile Lisesi’nin açılışı, Zile Lisesi’ndeki günlerim aklıma geldi. Tören bitiminde okullar resmî geçit sonrası çıkarken kapalı spor salonu önünde bir ağaç gölgesi altında Zile Lisesi’nden arkadaşım bir öğretmenle sohbet ederken gözüm de mezun olduğum Lise’nin bando takımını takip etmekteydi.
Önce Lise, Endüstri Meslek Lisesi, Ticaret, Sağlık Meslek Lisesi gibi okullar geçmesine rağmen tanıyamadım. Haydi Ticaret ve Sağlık Meslek Liseleri biz mezun olduktan sonra açıldığı için bando takımlarının renklerini bilmiyorum.
Orada gözlerim Kırmızı ceket üzeri beyaz apoletli, füme veya siyah kenarı şeritli pantolonlu Zile Lisesi’nin bandosunu, Erkek Sanat Okulu’nun (sonradan Endüstri Meslek Lisesi) yeşil - beyaz renkli bando takımını da bilemedim.
Öğretmen arkadaşıma “Lise bando takımı geçmedi mi?” diye sormam üzerine aldığım cevap beni şaşırttı: Lise’nin ve bazı okulların bando takımlarının renkleri değiştirilmiş...

Sizlere, bazı okuyucuya garip gelebilir. Benim gibi bir araştırmacının Zile ile ilgili araştırmalarında karşılaştığı öyle durumlar söz konusu ki bu olayın da beni üzmemesi, etkilememesini düşünemiyorum.

O Zileliler ki, Zile’nin o aydınlık gençleri ki, Zile’nin o köylüsü, fakiri fukarası ki, lise yapılsın diye evine götüreceği ekmeğin parasını yardım için vermiştir. On yıl mücadele etti Zileli Lise için. İki binlere gelindiğinde ise Dinçer Kardeşler yetişti Zile’nin aydınlık ufkuna eğitimde.

Sevgili arkadaşlarım Semra ve Yusuf Meral çifti 2005 Ağustosu'nda Gündem Gazetesi’nde benim de düşüncelerini paylaştığım lise ile ilgili iki ayrı yazı yazdılar. O yazılarda hem Şerafettin - Cemalettin Dinçerler’in Zile’de eğitimde alanındaki hizmetlerine takdirlerini belirterek teşekkür ettiler hem de Lise’nin ismi ile ilgili düşüncelerini dile getirdiler.

Bunu şunun için yazıyorum. Lise’nin açılması bütün Zileliler için Zile’nin Cumhuriyet tarihinde bir dönüm noktasıdır. Zile Postası’nın 06 Şubat 1969 tarihli sayısını okuyanlar şöyle bir haber görecekler : “Lisemizde 28 kişilik bando takımı kuruldu. Elbiselerin modeli Fikret Tarhan tarafından çizilmiş ve Terzi Osman Yoraz tarafından dikilmiş olup, masraflarını Lise Derneği karşılamıştır.”

Lise’nin bando takımının renklerinin niye değiştirildiğini, gerekçesini bilemiyordum. Soruşturdum. Lise Ek Binası yapıldıktan ve ismi değiştikten sonra renkleri değiştiğinden bando takımının da renkleri değişmiş. Ancak bu bando takımını kuranları, emeği geçenleri, Lise’nin ilk Müdürü Cemal Özdemir’i, modellerini çizen Fikret Tarhan’ı, elbiseleri diken Terzi Osman Yoraz’ı, kısaca Lise’ye emek verenlerden birkaçını, bu bando takımını kuranları sonraki kuşaklar ve yöneticiler tanımayabilirler. Bu hususta Lise arşivinde de eksik bilgi olabilir. Bunun için bu hususun tekrar gözden geçirilmesi, Lise bandosunun ilk kuruluş renklerine yeniden kavuşmasını gönülden isteyenlerden birisiyim.

Makale : Bekir ALTINDAL
(Araştırmacı, Yazar, Başmüfettiş)


-------------------
TC Yurdanur Ali Gezelge'nin notudur
Zile lisesinin sitesine girdim 1959 da eğitime başladığını öğrendim Ben 1955-1956 öğrenim yılında o zaman lise olmadığı için kaledeki ortaokuldan mezun oldum. O yıllarda bu yokluğu hisseden ortaokul müdürümüz rahmetli Coşkun Ertepınar o yıllarda Lise yaptırma derneği kurarak esnaftan yardımlar topluyarak öncülük etti Zle Lisesınin tarihçesinde o büyük insandan (TEK ADAM KİTABININ YAZARI) hiç konu edilmediği için çok üzüldüm Lütfen bilgilendirin saygılar...